دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 20 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۳۱:۱۱

انتظار از شرکت‌های کشتیرانی؛ توجه به مسائل دریانوردان است

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر اینکه دریانوردان باید رضایت شغلی داشته باشند، اظهار کرد: انتظار از شرکت‌های کشتیرانی توجه به مسائل دریانوردان است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در مراسم روز جهانی دریانورد که با حضور مدیران ارشد ارگان‌های دریایی کشور، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی و ۳۸دریانورد نمونه برگزار شد، اظهار کرد: روز جهانی دریانورد را به همه عزیزان فعال در عرصه دریانوردی تبریک می‌گویم و همان گونه که مطلع هستید؛ سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) سال جاری را تحت عنوان "حمایت از سلامت دریانوردان" نامگذاری کرده است و این امر مهم تنها به سلامت جسمانی دریانوردان منوط نیست و باید به سلامت روانی آن‌ها نیز توجه داشت.

وی ادامه داد: باید به گونه ای در زمان فعالیت دریانوردان با آن‌ها برخورد شود که به هیچ وجه احساس تحکم، زورگویی، تبعیض و مسائل این چنینی به آن‌ها دست ندهد. دریانوردان باید رضایت شغلی داشته باشند و در زمان فعالیت باید بهداشت، ایمنی و رفاه آن‌ها تامین و حقوق و مزایایشان نیز به موقع پرداخت شود. معاون وزیر راه و شهرسازی، افزود: علاوه بر این تغییراتی در کنوانسیون کار دریایی در حال تصویب است که پس از آن لازم الاجرا خواهد بود. راستاد با اشاره به یکی از ماموریت‌های افسران کنترل و بازرسی فنی و ایمنی کشتی‌ها، خاطرنشان کرد: حصول اطمینان از وضعیت رفاهی، آسایشی و تغذیه ای دریانوردان از وظایف افسران کنترل و بازرسی فنی و ایمنی کشتی‌ها است تا در صورت وجود نقیصه ای در این راستا، کشتی دچار توقف نشود. وی با تاکید بر اینکه انتظار از شرکت‌های کشتیرانی توجه به مسائل دریانوردان است، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی نیز در تلاش است تا شرایط شغلی مناسبی را برای کلیه عزیزانی که در ناوگان عملیاتی بنادر فعالیت می‌کنند فراهم کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از حضور دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) در مراسم روز جهانی دریانوردی که در اواسط شهریورماه سال جاری در ایران برگزار می‌شود خبر داد و اظهار کرد: در هفته گذشته نیز میزبان روز جهانی هیدروگرافی بودیم و توانمندی‌های کشور در این حوزه به نمایش گذاشته شد. راستاد در پایان صحبت‌هایش با اشاره به این که در بررسی علل و سوانح دریایی مقوله خطای نیروی انسانی قابل چشم‌پوشی نیست، بیان کرد: توجه به ارتقا کیفی دریانوردان موجب خواهد شد تا آن‌ها با کیفیت مطلوب تر و شرایط بهتری وظیفه خود را انجام دهند.



  کد خبر : 5540
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :